Des del Clúster Gourmet hem impulsat un projecte d'internacionalització a Bèlgica i França on participen 10 empreses amb producte gourmet. Treballem per l’organització d’agendes comercials entre les empreses catalanes i els compradors i distribuïdors belgues (setmana 21-25 febrer) i francesos (setmana 21-25 març).

Des del Clúster Gourmet hem impulsat un projecte d'internacionalització a Bèlgica i França on participen 10 empreses amb producte gourmet.

  • Aigua de Sant Aniol: elaboradora d’aigua mineral natural super premium d’origen volcànic en ampolles premiades pels seus dissenys innovadors.
  • Anela Fruits: dedicada a la producció de peres i pomes a les comarques de Girona. Elabora i comercialitza fruita i postres de fruita des de fa 50 anys.
  • Can Bech: elabora condiments, melmelades, conserves premium de fruita i verdura present en més de 25 països.
  • Dauliba: combinen segles de tradició al camp i les tècniques més innovadores per crear un oli únic, sense pinyo.
  • Finca la Noguera: elabora decliious nous en diferents formats amb una tècnica de collita altament sostenible aprofitant els millors fruits de Lleida.
  • Gin Nut: elabora ginebra artesanal destil·lada amb la màxima qualitat dels ingredients utilitzats en el procés d’elaboració a l’Empordà, proporcionant aromes, sabors i caràcter d’aquesta terra.
  • Hort del Silenci: elabora una varietat de productes ecològics certificats; aliments de proximitat, vegans i sense gluten.
  • Molí de Pomerí: elabora salses elaborades , amaniments i productes ecològics amb ingredients naturals i de qualitat que asseguren un producte ric en sabor i amb les màximes garanties.
  • Terra Nostra: elabora vegetals naturals de primera qualitat com hamburgueses veganes per a paladars sensibles i exigents.
  • Torrons i Mel Alemany: A la localitat d’Os de Balaguer (la Noguera), sota l’esguard del Montsec i del seu cel excepcional, Torrons i Mel Alemany ha bastit un univers del dolç.


En primer lloc, Bèlgica es presenta com un mercat prioritari per als socis per les diferents oportunitats que presenta al sector d’alimentació:

➜ A Bèlgica, s'està produint actualment un canvi d'hàbits de consum i la població està optant, cada vegada més, per opcions alimentàries més saludables com les que ofereixen els productes gourmet.  Els turistes belgues que han visitat el nostre país són testimonis del treball i característiques que són darrere de cada producte.

➜ Els supermercats amplien cada vegada més la seva gamma de productes, ampliant la profunditat del lineal, i arribant en aquesta manera també a segments més alts.

➜  Espanya és el primer proveïdor d'oli d'oliva verge de Bèlgica i compta amb el 48% de la quota de mercat. També és el principal proveïdor de pernils i paletes sense desossar a Bèlgica i, a més, els pernils espanyols aconsegueixen en el mercat els preus més alts.

Catalonia Gourmet treballa juntament amb la Cámara Oficial de Comercio de España en Bélgica y Luxemburgo en l’organització d’agendes comercials entre les entre les empreses catalanes i els compradors i distribuïdors belgues (setmana 21-25 febrer).


En segon lloc, França, país que representa un mercat potent per les nostres empreses de producte gourmet perquè:

➜ Quant al PIB, França és la segona economia de la Unió Europea. Els productes es poden vendre més cars, ja que els consumidors tenen un alt poder adquisitiu.

➜ Més de 67m d’habitants. Molts consumidors als quals accedir.

➜ Els països que més exporten a França són Alemanya i Espanya.

➜  És un mercat segur i interessant per a les empreses, ja que ofereix un marc regulador robust. Per exemple, en el tema administratiu.

És un plaer comptar amb la col·laboració de Sutralis, consultora francesa especialitzada en alimentació, i amb el suport de la Cambra francesa de Barcelona per desenvolupar agendes comercials els dies 23 i 24 de març entre les empreses de Catalonia Gourmet i compradors i distribuïdors francesos.